luni, 14 ianuarie 2013

In loc de incheiere

Si am ajuns si acasa, ba chiar si la servici. Prea brusc dupa gustul meu, dar asta este.

Dar, aceasta nu inseamna ca totul s-a sfarsit, mai ales ca am inca cateva mici informatii despre Viena pe care nu am apucat sa le postez.

Fara vreo ordine anume si alte preambuluri, acestea sunt:

- Stiati ca in Austria biserica percepe o taxa anuala pentru toti credinciosii catolici (sunt scutiti doar cei de alta religie)? Si ca e vorba de niste sume destul de serioase, Andrea zicandu-mi ca ea plateste in jur de 150E pe an. Poate citeste si cineva de la Patriarhie, ca sa preia ideea. Nu de alta, dar fondurile pentru Catedreala Neamului nu or sa se stranga singure, nu? Sau cele pentru masini de lux:


- Orice taxi din cele pe care le-am vazut sunt ca cele fantoma de la noi. Nu au vreo culoare anume (gen galben, verde sau ce se mai practica prin lume), nu au vreo placuta cu pretul sau undeva unde sa scrie ca respectivul e licentiat pentru taximetrie. Ca sa nu mai zic ca au aceleasi fete de spagari ca la noi. 1 - 0 pentru Romania.

- Pentru cersetorii profesionisti (care din pacate sunt in marea lor majoritate tigani de la noi; 1 - 1) exista vreo doua ziare pe care le primesc gratis si pe care le vand pe strada. Aceste ziare sunt publicate special pentru a-i ajuta pe defavorizati, ca sa faca si ei un ban cinstit. Unul dintre acestea se cheama Augustin (probabil de la Sf. Augustin).

- Un lucru care mi-a placut mult este cel al bibliotecilor de strada (nu am alta expresie mai buna pentru ele). Care sunt ca niste casete mari cu geamuri, unde oamenii lasa o carte de acasa de care s-au plictisit si pot prelua orice se gaseste inauntru. Si mai dragut este ca chiar am vazut oameni luand sau aducand carti acolo si nu ca sa le duca la anticariat cum simt ca s-ar intampla la noi.

- Pentru brazii de Craciun abandonati existau locuri speciale de strangere. Locuri de unde urmau sa ii duca la reciclat, dupa cum ziceau placutele instalate alaturi. In plus era mai mare placerea sa treci pe acolo si sa simti mirosul de brad. Pacat doar de macel.

- Marea majoritate a farmaciilor erau foarte vechi, ceea ce insemna ca au toate logo-uri de acum cate o suta sau mai multe de ani iar aspectul lor general pare scos din cutia cu amintiri a bunicii.
Doar cele din cladirile mai noi arata ca cele din lanturile de farmacii de la noi.

- Burger King si Esprit. 'Nuf said!

Cam asta ar fi cu Viena. Pana data aviatoare va las cu bine!


Start typing and press Enter to search