sâmbătă, 11 ianuarie 2014

Shopping day

Iar innorat, iar burnita. Asa ca am decretat shopping day. Dar inainte de asta am facut un calcul si mi-am dat seama cu tristete ca nu revenim in tara miercuri asa cum credeam ci marti (de fapt tehnic chiar ajungem miercuri, la 1 dimineata, dar plecam marti seara). Un moment la fel de trist ca atunci cand crezi ca e joi sau vineri...si de fapt nu e.

Nepotul dorea sa isi achizitioneze un telefon inca de cand am plecat de acasa. Daca te duci in mall sau la reprezentanta, il gasesti la aceeasi bani ca si la noi. Dar daca te duci acolo unde ne-a sugerat Orlando (Computer plaza din Al Ain Center, langa statia de metrou Al Fahidi) gasesti unele produse la 20-30% din pretul de acasa. Sub nici o forma nu gasesti orice ti-ai putea dori (gen, nu am gasit memorie RAM sau obiective foto inafara de cateva Sigma si 2-3 de la Canon) dar ultimele modele de telefoane sau laptopuri vei gasi. Se mai gasesc si placi video, mausi, casti, procesoare, porcarii de la Apple si alte brighidele de genul. Si se poate negocia un pic cu ei. 

Asa se face ca dupa ce am batut toate magazinele de cel putin 3 ori, s-a ales cu un Sony Xperia Z1 la 1800 de lei fata de 2400, cel mai mic scor pe care il puteai obtine acasa. Si un Samsung Galaxy S4 se poate achizitiona la aproape 1700 de lei.  La alte produse nu faci nici o combinatie, sau prea mica. Am intrebat de PS4 si XBox One, unul din ele era cam pe la acelasi pret ca si acasa, celalalt chiar mai scump.

De aici am plecat spre Dubai Mall, unde am petrecut restul zilei. Dupa cum intuiam de acasa, in aceasta perioada sunt reducerile cele mai substantiale (in unele magazine de pana la 70%). Asa se face ca as fi putut sa-mi achizitionez spre exemplu un pulover Pierre Cardin cu 150 de lei in loc de 700. Dar am zis sa nu fiu atat de hipster si nu mi-am luat. In schimb mi-am achizitionat din alte surse un sacou, doua tricouri, doua camasi si o pereche de bascheti, ba chiar si o carte cu suma totala de vreo 500 de lei.

Scopul declarat al calatoriei spre mall era sa achizitionam bilete la Burj Kalifa, ca nu se facea sa plecam acasa fara sa il vizitam. Dupa vreo cateva ore bune de plimbat prin mall, cred ca am reusit sa vedem peste 50-60% din el; oricum mai bine decat data trecuta cand intr-o dupa-amiaza intreaga am reusit sa vedem doar etajul 3. Evident, cand zic ca "am reusit sa vedem" nu ma refer la faptul ca am intrat in toate magazinele, ci doar ca am trecut prin fata lor. Asta pentru ca sunt undeva la vreo 1300 de magazine. Trebuie vazut pentru ca in cuvinte este greu de exprimat cat de urias este. 

Un loc care mi-a placut foarte mult este o librarie aflata la etajul 3. Din nou, nu exista cuvinte pentru a exprima cat de mare este. Si partea frumoasa, 80% din carti sunt in engleza desi sunt sectiuni si pentru germana, franceza, japoneza si evident araba. Numai sectiunea de comics este cat tot podul de la Carturesti, si inca o sectiune la fel de mare pentru manga/anime. Raionul de istorie este cat tot Carturesti-ul la un loc, si cartile sunt puse frumos pe caprarii: Roma antica un raft intreg, Egiptul antic un raft intreg, China, alt raft. Si tot asa. Preturile as putea zice ca erau destul de maricele (tot mai ieftin de pe book depository) dar varietatea si cantitatea merita precizate si recomandate. In general, toate magazinele din acest mall se intind de nu vezi unde se termina, ceea ce face ca si varietatea de produse sa fie foarte mare. 

Acest mall se afla chiar langa Burj Kalifa si cum tinta noastra declarata era sa achizitionam bilete, la un moment dat am iesit afara, cautand un drum catre presupusa casa de bilete. Ceea ce nu a fost o idee rea, caci am avut astfel ocazia sa vedem fantanile despre care auzisem atatea lucruri, aflate in spatele mallului. Si sa ne apropiem la pas de monstruasa cladire. Tot nu intelegeam de ce nu exista vreo placuta sau indicator care sa ne plimbe in directia corecta dar am perseverat si am ajuns langa o intrare, unde am fost interceptati de un paznic amabil. Ca turisti nu aveam ce cauta acolo. Dar macar ne-a explicat de unde trebuie sa luam bilete de fapt. Aparent, chiar din mall, la subsol. Ocazie cu care am constatat ca sunt de fapt 4 nivele, daca numaram si acest subsol.

Ce mai tura vura, am ajuns la bilete si contra sumei de 125 dirhami de persoana ne-am facut rezervare. Nu vii si pleci asa cand vrei tu, ci iti rezervi pentru o anumita zi si ora. Sau poti sa intri si pe loc, dar te costa 400 AED. Daca aveti in vedere o zi si ora anume in care ati dori sa ajungeti sau nu stati foarte mult pe aici, ar trebui sa va faceti aceasta rezervare cat mai din timp. Noi am prins loc de abia Marti la 12, in loc de Luni la 17 cum as fi dorit (pentru a putea face atat poze pe timp de zi cat si de noapte). Beggars can't be chosers asa ca am ales aceasta varianta si gata. Poze nu am facut azi pentru ca mi se pare nitel deplasat sa fac poze cu telefonul in mall. Chit ca as fi avut la ce. Mai bine dati o fuga pana aici si vedeti si singuri la ce ma refer. 

In loc de incheiere, o concluzie legata de preturile de pe aici: sunt la fel ca acasa daca nu si mai mici. Inafara de shopping, cred ca am cheltuit undeva pana intr-o mie de lei pe toata aceasta perioada, cu benzina si mese in oras. Atractii unde se plateste bilet nu am vizitat asa ca una peste alta consider UAE-ul un loc care se poate vizita cu un buget foarte mic. Atata ca as recomanda sa inchiriati o masina pentru mobilitate, dar si acestea sunt ieftine, incepand de pe la 15$ pe zi pentru o chestie de clasa unui Matiz. Iar benzina e practic moca, cum ziceam. 90 de lei un plin!

PS: multumiri Sabinutei pentru corecturi!


Start typing and press Enter to search