marți, 10 ianuarie 2017

Chillin'

Nu am facut mare lucru. Plaja, mancare, niste plimbare. Pensionareste, de 2 Mai asa. Asa ca in loc de alte aventuri o sa bag niste facts. Sper doar sa nu ma repet si sa le fi scris si in alta zi.

1. Pe Samui erau multe masini 4x4. Parea ca una din 2 masini este un ditai tancu de la Isuzu sau Ford. La ce inundatii am vazut acolo are sens. In zona frecventata de noi din Phuket nu au fost inundatii, in ciuda precipitaiilor abundente. 

2. In Phuket, la tot pasul, gasesti croitorii atat masculine cat si feminine. Rar vezi pe cineva intrand, ca sa o zic pe aia dreapta. Si bineinteles, la tot pasul sunt clasicele saloane de masaj, multe dintre ele avand afara si acvarii cu pestisori de aia de te mananca de picioare (100 BHT, 20 minute).

3. Sunt aproape sigur ca am mai precizat asta dar in Bangkok am vazut cele mai mari bannere imaginabile. Cred ca unele erau cat un stadion de fotbal. Am mai vazut cateva de genul prin Londra (e unul la care ma gandesc, cu Fly Emirates, care se vede de pe geamul trenului) si prin Dubai, dar nu atat de dese si nu atat de mari.

4. Paznicii de cladire sunt costumati ca niste maresali, cu tot felul de zorzoane si cascheta. Multi dintre ei sunt dotati cu fluiere si un bat luminos sau steag. Astfel inarmati ies pe partea carosabila si incep sa faca semne la masini, ca sa lase sa iasa din curte masina vreunui client. Ce mi se pare culmea este ca masinile din trafic ii si asculta si opresc.

5. Pe plaja se invart tot felul de vanzatori ambulanti, ca si la noi. Unul dintre ei vindea un fel de nai la care tuburile in loc sa fie asezate in semicerc ca la instrumentul pe care il stim, erau dispuse in cerc. Il compar cu naiul pentru ca sunetul era identic iar principiul de functionare similar. Notele se cantau rotind jucarica in fata gurii. Omul e o fiinta umana si inventiva.

6. Daca la noi mai vine lumea sa faci poza cu maimuta, aici este un pic desuet. Aici poti face poze cu lemurul. https://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY

Genul asta de lemur. Am vazut ca sunt mai multe specii. 

7. Sticlele de apa plata au un sigiliu de plastic in jurul capacului. Ma gandesc ca au avut probleme  cu falsificatorii de apa incat au simtit nevoia sa adauge si acesta masura extra de protectie. 

8. Fiecare terasa care se respecta are un live band, care canta coveruri pana la ora inchiderii. Instrumental suna okeish cam toate, insa vocalistii sunt pe langa. Daca cumva se gaseste vreunul care sa isi poata canta cat de cat ok repertoriul, cei care sa si rosteasca corect ceea ce canta sunt si mai putini. Nu stiu daca am auzit inca vreuna din trupele astea care sa nu ma dezamageasca, din mers. 

9. Daca mergi cuminte pe marginea drumului si auzi scurt 2 claxoane in spatele tau nu te panica. Este doar un tuk-tuk-ist care incearca sa te agate.

 Unul din tuk-tuk-urile mentionate. Macar astea au 4 roti deci putem presupune ca sunt ceva mai stabile decat cele din Bangkok
 Genul asta de postere cu competitii de Muay Thay se gasesc la tot pasul. Pe Samui era o masina care se invartea periodic, duduind din difuzoare anunturi cu gale. Preturile nu-s chiar mici, intrarea incepand de la 1600 pt un loc normal, 2000 la marginea ringului si 2500 la VIP.
 Am gasit un loc cu umbra si acolo ne-am infipt
 All in all, a really nice view. Daca nu as fi fost parlit pe spate, ca un fraier, ar fi fost si mai marfa
 Nah, ca am gasit si un peste de asta gonflabil. Facea bine de tot pe mortul
 Am stat mult in locul asta. Era prea soare ca sa mergi in alta parte
Acelasi loc, alt unghi
 Pentru ca au trecut fix 2 ani de cand am mancat ultima oara mancare indiana, am zis sa incercam din nou. Ceva supa (cam insipida), Dall parca ii zicea si niste pui curry cu spanac. Indeajuns de picant incat sa nu simti nici un gust de spanac. Nepotul a avut tot un fel de pui ceva. M-am lamurit pentru alti doi ani, minim. Adica, nu a fost rau, dar astia gatesc doar cu carne care ma lasa rece (puiul) sau pe care nu o prea suport (mielul). Cand or face ceva pe baza de porc si grasime sau vita, "semnati-ma inauntru". Unde mai pui ca a fost si relativ scump, comparat cu alte locuri unde am mancat. 
In incheiere, un slav squatting performat de slavi autentici, la marginea marii. 






Start typing and press Enter to search