vineri, 6 ianuarie 2017

"Daca ploaia s-ar opri",...nu ar mai ploua

Ieri noapte in timp ce dormeam iepureste am auzit ca afara ii da cu furtuna, dar m-am gandit ca poate se opreste pana dimineata. Ei bine, nu. Zorii au venit insotiti tot de diluviu.

Fiind pe o insula, fara mijloace de transport in comun (inafara de taxiuri) si fara un loc anume unde sa trebuiasca sa ajungi (gen un muzeu, "un loc frumos") nu prea am stiut ce naiba sa fac. Inafara de a da o fuga pana la Tesco intr-un moment in care ploaia era in treapta intai de viteze (adica blanda) pentru ceva de mancare.

Thailand random fact: internetul merge mai bine decat in Londra. 'nuff said!!!

Asa ca am stat in camera si m-am uitat pe youtube la documentare. Din cand in cand mai aruncam o privire pe geam in speranta ca poate poate. Dezamagire si umezeala.

Pe la 9 seara m-a dovedit foamea asa ca am dat o fuga pana peste drum la un "restaurant". Genul bomba, dar nah, asta nu e locul unde sa fii foarte picky.

Am auzit inainte sa vin aici ca totul se poate negocia in tara asta. Nu sunt sigur daca se aplica si la restaurante. Si oricum, la ce conditii au saracii, ma simt dispus sa le platesc pretul cerut la orice. Mi se rupe inima de ei; sau sunt eu prea emotiv.

Acestea fiind zise (cu preturile), constat ca diferentele nu sunt prea mari intre aici si Romania. Cam la toate chestiile, dupa ce ma apuc sa fac conversia, imi dau seama ca ma costa ca acasa. Ba la unele chestii chiar mai mult (gen, 10-12 lei pe o bere locala Singha sau Chang la 0.33 la terasa. Ce naiba, doar nu suntem la Ritz?!). Sau taxiul pentru maine dimineata catre aeroport care costa 700 BHT, adica aproape 90 de lei. Pentru o distanta de 13-15 Km (depinde de traseu). Whatever.

Thailand random fact: fata de betigasele de la chinezi care sunt aplatizate si lipite intre ele cand le scoti din ambalaj, cele de aici sunt toate rotunde si separate/dezlipite din start. Nu stiu cui foloseste informatia asta, dar am observat, am notat!

Pe la 3 noaptea, neavand somn (ori de la jet-lag ori de la faptul ca am dormit la pranz si nu am facut nimic toata ziua) am auzit si vazut de pe geam un fel de artifica. Tocmai picase curentul, in mod dramatic. Profitand de faptul ca acum nu se mai auzea frigiderul de la vecini huruind, am adormit imediat.

Azi de dimineata, cand am facut ochi pe la 11 jumate, curentul era tot oprit. Tocmai cand ma dadeam de ceasul mortii ca ce fac eu fara internet si cu ploaia asta, a luat-o si curentul din loc. Mi s-a parut amuzant. Vezi, daca ma trezeam devreme ca un om harnic, stateam pe intuneric.

Cum efectiv nu mai vroaim sa stau in camera inca o zi, am mers la Tesco ca sa ne luam o pelerina de ploaie. Limbajul semnelor a fost super util, ca intotdeauna. Dupa discutii ca intre surdomuti am constatat ca nu mai aveau pelerine. Au sugerat sa incercam la 7/11. Astia mai aveau doar pelerine de copii.

Norocul nostru ca in timpul asta ploua tot in treapta 1. Si din butic in butic, am gasit si pelerina. 12 lei. As fi putut negocia, dar cacat, nu saracesc si probabil lu tantica aia ii trebuiau mai mult. Unde mai pui ca m-a ajutat sa trag pelerina pe cap.

Echipati profesionist in papuci de plaja si pelerina de ploaie, am inceput sa mergem asa la bulan. Nimic spectaculos, multe masini si scutere, multa vanzoleala in ciuda ploii. Am trecut si pe la plaja, doar asa ca sa vedem cum arata pe timp de furtuna. Macar ploaia e calda si jur, nu cred ca am fost niciodata mai curat pe picioare ca acum, dupa ce am mers ore intregi prin apa pana la glezne.

Ar fi fost multe chestii de facut pe insula asta, de la snorkeling, plimbari cu ATV-ul sau bicicleta, ture cu barca pe alte insule, jucat cu elefantii sau tigrii, samd. Dar parca nu-ti vine cand te ploua incontinuu.

Pe seara pentru ca oricum nu prea aveai ce sa faci, am fost la un masaj thailandez. Genial! 300 BHT in care a intrat si alifia in cutiuta rosie, cu tigru pe ea, care pisca al dracu, dar face bine.

Maine dimineata o luam spre Phuket. Deja se anunta 2 ore intarziere (prin SMS).

Vremea pare ca s-ar putea sa se mai imbuneze pe acolo, dar tot se prevad furtuni, sesiuni de plouat, samd. Sa vedem ce bulan avem. Fingers crossed.

Cina de azi-noapte, de la bomba de vis-a-vis. A fost cam la fel de spectaculoasa precum arata, adica nu foarte. Durerile de burta sunt pentru fatalai!
 Piata locala. Pentru ca nu au auzit de vitrine frigorifice pentru tinut carnea, mirosurile sunt pestilentiale. Genul de loc unde nu rezisti prea mult, oricat ti-ai tine respiratia. Una peste alta, este cam singurul loc de pe aici unde a putit rau de tot (fata de China unde candeala e la tot pasul)
 Vedere de pe geamul hotelului. Se pot observa norii super josi, care nu ne lasa sa traim
 Micutu asta ne astepta in fata hotelului. Noroc ca ne astepta mort, ca altfel imi cam luam panica
 Ne-am tot plimbat. La un moment dat am ajuns si pe plaja. Undeva in zare de tot, se zaresc rocile pe care am oprit la o bere acum doua zile
 Nepotu in pelerinaj de ploaie
 Am gasit si un mic port pescaresc
Insula asta ar avea potential maxim daca nu ar ploua atat
 Cina este servita. Aici steamed dumplings umplute cu crevete si sos dulce acrisor
Apoi au venit si restul de feluri: pad thai si aripioare de pui prajite (clasice). Este acelasi restaurant unde am mancat si acum doua zile si am fost iar incantat. Pe poza din meniu parea ca pad thai-ul are coriandru asa ca i-am explicat ca nu vreau de ala. Ca sa fie sigur ca a inteles bine, a venit cu 2 boluri mici, unul cu ceapa verde si unul cu coriandru, ca sa ma intrebe pe care din ele NU il vreau in mancare. Cum sa nu ii lasi bacsis?